Saturday, November 19, 2011

Realiti ..

Saya rasa tertipu dengan dunia . 

Saya dah tak tahu nak percaya kepada siapa .Semakin besar semakin banyak rahsia yang saya discover . Benda yang saya nampak waktu kanak-kanak dulu , semuanya palsu belaka . Kanak-kanak hidup dengan penipuan yang dicipta oleh orang dewasa . Mungkin dari situlah saya belajar 'memalsukan diri' . I have to accept the fact that i'm not a little kid anymore . I have to face the reality of life . Ya , realiti kehidupan sekarang . Yang tak pernah saya bayangkan waktu kecil dulu.. 

Hakikatnya, saya mudah mempercayai orang..
sebab tu saya selalu dipermainkan . Dipergunakan . Diambil kesempatan . stop .
Saya tak kisah . Sebab selama ni memang saya selalu bergantung kepada orang . Nak taknak kena terima .


Then, saya cuba bergantung pada diri sendiri . Tapi saya menjadi semakin selfish . Oh, selama ni memang saya selfish .. cuma tak tunjukkan je . Jadi selfish memang best . Fikir hal sendiri je .Tak payah nak susah-susah libatkan orang lain dalam masalah kita . Sendiri tanggung la . Tapi, apa gunanya family & kawan kalau kita asyik fikir hal sendiri ? Okay, cara ni tak selesaikan masalah . 

Ya , kita tak boleh hidup bersendirian " selagi kita tidak bergantung pada yang tak mati ".

THAT .

Saya buta .

No comments: