Saturday, March 31, 2012

Terus Terang


Terus terang saya katakan, saya lebih selesa berterus terang sejak kebelakangan ni.
Aha~ saya sedang berterus terang.

Saya sendiri tak tahu dari mana datangnya keberanian untuk berterus terang.
Tapi saya selesa. Sangat selesa. Sebab tak payah pendam.


Tetapi... bagus ke ? 
Bila fikir balik rasa macam bersalah .. tapi saya hanya meluahkan apa yang saya rasa.
Kadang-kadang bila kita tidak berterus terang, ia boleh menyusahkan orang lain. Dan juga membuatkan orang lain rasa tak senang duduk. Yelah, macam jaga hati orang .. contoh macam beri pendapat. Kita kata sesuatu perkara yang ingin memuaskan hati seseorang itu, padahal apa yang kita kata tak sama dengan apa yang kita fikirkan/rasa.


Kalau terus terang pun, perkara yang sama akan berlaku. Disebabkan kita terlalu berterus terang orang lain akan terasa, berkecil hati etc etc. 


So, the conclusion is ..  ?






Dengan kesempatan ini, saya ingin memohon maaf kalau saya membuatkan anda terasa dengan perilaku saya. 


No comments: